دوران سربازی بازیکنان و محاسبه حق آموزش

26 مهر 1398
دوران سربازی بازیکنان و محاسبه حق آموزش

کمیته وضعیت بازیکنان، دوران سربازی بازیکنان را که با بازی در تیم‌های باشگاهی سپری می‌شود، در محاسبه حق‌ آموزش این بازیکنان لحاظ نمی‌کند.

روز یکشنبه ۲۰ مرداد سایت رسمی فدراسیون فوتبال، برخی آرای کمیته وضعیت را منتشر نمود که در میان آن‌ها، رای مرتبط با شکایت ملوان بندر انزلی از پرسپولیس درباره حق آموزش صادق محرمی نیز قرار داشت:

"کمیته وضعیت فدراسیون در خصوص شکایت باشگاه ملوان بندرانزلی از باشگاه پرسپولیس پس از بررسی پرونده اعلام کرد: باشگاه پرسپولیس مجموعا به پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال بابت چهار سال حق آموزش صادق محرمی به انضمام هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین خواسته خواهان در خصوص دریافت حق آموزش برای فصل 94-93 تا 95-94 با توجه به اینکه بازیکن در این زمان مشغول انجام خدمت مقدس سربازی بوده رد می گردد. با توجه به واریز علی الحساب مبلغ 5 میلیون ریال به حساب فدراسیون، خواهان مکلف به پرداخت 15 میلیون ریال بابت الباقی هزینه دادرسی پیش از اجرای رای در حق فدراسیون است."

با توجه به این رای می‌توان نتیجه گرفت که علی‌رغم نبود مقررات آشکار و صریحی در این خصوص، رویه کمیته وضعیت بدین شکل است که باشگاه‌ها را برای سال‌هایی که بازیکن تحت عنوان خدمت سربازی در اختیار آنان قرار داشته، در نقل و انتقال‌های بعدی بازیکن، صاحب حق برای دریافت حق آموزش بازیکن نمی‌داند.




*** تمامی حقوق مربوط به این مطلب متعلق به گروه حقوق ورزش اسپولگ است. استفاده از تمام یا بخشی از این مطلب، تنها در صورت ذکر کامل نام نویسنده و گروه حقوق ورزش اسپولگ مجاز است.