انتشار نسخه فارسی مقررات فیفا برای ایجنت‌های فوتبال

06 دی 1402
انتشار نسخه فارسی مقررات فیفا برای ایجنت‌های فوتبال


انتشار نسخه فارسی مقررات فیفا برای ایجنت‌های فوتبال


به روز رسانی مهم مطلب (۹ دی ۱۴۰۲): اجرای بخشی از این مقررات توسط فیفا متوقف شده است. به این مطلب رجوع شود.


ترجمه فارسی مقررات جدید فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای ایجنت‌های فوتبال (مصوب ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲) در دفتر حقوق ورزش اسپولگ، توسط آقای امیر ارسلان اسکندری انجام شده است. این مقررات به طور کامل از تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۲ لازم‌الاجرا شده است. مقررات جدید از آنجا که شرایط ایجنت‌های فوتبال را به طور کلی تغییر میدهد و تعهدات و مسئولیت‌های متعددی برای آن‌ها ایجاد میکند دارای اهمیت فراوان است. علاوه بر تغییر وضعیت ایجنت‌ها، این مقررات مسئولیت‌هایی برای افراد در ارتباط با ایجنت‌ها، از جمله بازیکنان، مربیان، افراد صاحب سمت در باشگاه‎های فوتبال، لیگ‌ها و فدراسیون‌های فوتبال ایجاد میکند. همچنین، این مقرره یکی از منابع رسمی اعلام شده توسط فیفا برای آزمون صدور مجوز رسمی فعالیت ایجنتی محسوب می‌شود.

 برای کاربردی‌تر شدن این ترجمه و با توجه به اینکه برخی واژگان انگلیسی معادل فارسی دقیقی نداشته‌اند، متن اصلی انگلیسی مقررات مقابل متن فارسی قرار گرفته است.

از جمله مباحث مطرح شده در این مقررات: شرایط لازم برای درخواست صدور مجوز ایجنتی و حضور در آزمون مربوطه، تعهدات ایجنت‌ها در قبال مربیان، بازیکنان و فدراسیون‌ها، نحوه‌ی انعقاد قرارداد ایجنت با بازیکنان و یا مربیان و نحوه‌ی فعالیت براساس پلتفرم فیفا برای ایجنت‌های فوتبال است.

فایل پی دی اف ترجمه در بخش مقررات وبسایت قرار گرفته و از طریق این قسمت قابل دانلود است.